Featured

בעלי חיים צער בעלי חיים

אנונימוס מציינת את היום הבינלאומי ללא בשר National Meatout Day

תקיים ביום שלישי, 25 במרץ, הפנינג מזון צמחוני; הנחות בחנויות טבע ובמסעדות צמחוניות • צרכני בשר אוכלים במהלך חייהם כ-4,000 בעלי-חיים • בישראל בלבד נשחטים מדי שנה למעלה מ-200,000,000 עופות
אנונימוס מציינת את היום הבינלאומי ללא בשר National Meatout Day
אנונימוס מציינת את היום הבינלאומי ללא בשר National Meatout Day

היום הבינלאומי ללא בשר (Meat Out) מצוין מדי שנה ב-25 במרץ בעשרות מדינות ברחבי העולם, במטרה להגביר את מודעות הציבור לנזקים ההרסניים להם גורמת תעשיית הבשר וצריכת היתר של בשר בעולם המערבי. זה תשע שנים שעמותת "אנונימוס" לזכויות בעלי-חיים חוגגת את היום הבינלאומי בישראל – ויוזמת אירועי הסברה שונים, בהם חלוקת מזון צמחוני במוקדים מרכזיים ברחבי הארץ, קמפייני מודעות, הפצת חוברות מידע ועוד.

השנה, היום יצוין בישראל בסדרת אירועים;

• הפנינג מזון צמחוני; בעיר תל אביב ב-"גן מאיר" בשעה 13:00, ובערים נוספות

• הנחות לסועדים במסעדות צמחוניות; רשימת המסעדות באתר אנונימוס

• חלוקת חוברות "צמחונות בקלות" בחנויות הטבע ברחבי הארץ.

במהלך ה"יום ללא בשר- InternationalMeat-OutDay", עשרות ארגונים בינלאומיים ומקומיים לזכויות בעלי-חיים קוראים לציבור לנסות לוותר על אכילת בשר למשך יום אחד לפחות. תשומת הלב מופנית לצריכת היתר של בשר בעולם המערבי ולנזקים ההרסניים שהיא מחוללת;

נזקים לבריאות צרכני הבשר;

אכילת כמויות גדולות של בשר שמקורו במשקים מתועשים, המכיל בין היתר שרידי כימיקלים וחומרים אנטיביוטיים, מגבירה את הסיכון ללקות ב-מחלות קטלניות; מחלות לב, לחץ דם גבוה, אוסטיאופורוזיס ואף סרטן המעי הגס וסרטן הערמונית. בחירה ב-תזונה צמחונית מסייעת במניעת מחלות, ומספקת לגוף את כל היסודות הדרושים לו.

התאכזרות לבעלי-החיים במשקים המתועשים;

בעשורים האחרונים עברו משקי החי תיעוש מואץ – ובעלי-החיים הפכו לסחורה המגודלת בשיטות אכזריות; הם מצופפים בשטח הולך וקטן; גופם עובר עיוות גנטי חריף; עצמותיהם נשברות ואבריהם נקצצים; הם מורעבים במטרה להעצים את רווחי המגדלים ועוד.

חשוב לזכור, כי ה-שניצל שאנחנו אוכלים לא ניצוד בטבע. מקורו בעוף שהועבר למשחטה במשאית הובלה כשהוא תשוש, מפוחד וצמא עד מוות במשך שעות ארוכות – ויוכנס בעודו מפרפר ונושם למכונות המריטה. לשחיטה קדמו, כמובן, תנאי גידול קשים.

נתונים ומספרים;

להתנסות בתזונה צמחית בריאה ונטולת אכזריות

• צרכני בשר אוכלים במהלך חייהם כ-4,000 בעלי-חיים

• בישראל בלבד נשחטים מדי שנה למעלה מ-200,000,000 עופות

• לייצור בשר עוף הכולל 1 ק"ג חלבון נחוצים 5 ק"ג חלבון מהצומח להאכלת העוף

• לייצור בשר בקר הכולל 1 ק"ג חלבון נחוצים 7.5 ק"ג חלבון מהצומח להאכלת הבקר

• אילו כל בני-האדם בעולם היו צורכים בשר בכמויות המקובלות במדינות צפון אמריקה, המזון על-פני כדור הארץ היה מספיק לפחות ממחצית האוכלוסייה האנושית

גאיה גולדברג, דוברת אנונימוס; "כיום, הבחירה המוסרית היחידה היא צמחונות. כל-אחד מאיתנו יכול להציל את חייהן של כ-4,000 חיות ולמנוע את סבלן של אלפי חיות נוספות, אם פשוט יחליט להפסיק לאכול אותן. רבים מבעלי-החיים במשקים המתועשים חולים, מתים או יוצאים מדעתם עוד לפני השחיטה.

עמותת "אנונימוס" מזמיניה אתכם להתנסות בתזונה צמחית בריאה ונטולת אכזריות, ולתבל את התפריט היומי במרכיבים חדשים, צורות בישול, תבלינים, תבשילים וטעמים מרחבי העולם".

________

עמותת "אנונימוס" לזכויות בעלי-חיים, הוקמה בשנת 1994 ופועלת מאז, באמצעות מאות מתנדבים, לשינוי יחסה של החברה הישראלית לבעלי-חיים. פעילותה של העמותה ממומנת באמצעות תרומות אנשים פרטיים וקרנות, והיא מתמקדת בחינוך, בהסברה ובמאבקים משפטיים שמטרתם להעלות את מודעות הציבור להקטנת סבלן של החיות במשקים מתועשים. על הישגי "אנונימוס" נמנים המאבק בפיטום אווזים בישראל, האיסור לנצל חיות בר במופעי בידור ובקרקסים, העלאת המודעות לאורח חיים צמחוני ועוד.

צילומים לכתבה זו, הובאו מאתר Arizona Daily Wildcat