Featured

בעלי חיים בעלי כנף | Birds

עשרות פלמינגו הגיעו לחרוף בבריכות המלח של עתלית

אורח התזונה של הפלמינגו מיוחד במינו. הוא מניח את מקורו (הכפוף כלפי מטה) כך שקצהו יפנה אל גופו, ואז תנועה של הלשון בין שני חלקי המקור המשוננים מביאה לסינון חלקי המזון מתוך המים • אוכלוסיות מין זה הצטמצמו מאוד באזורנו בגין ציד של העופות הבוגרים.
עשרות פלמינגו הגיעו לחרוף בבריכות המלח של עתלית
עשרות פלמינגו הגיעו לחרוף בבריכות המלח של עתלית

הצלם יצחק אלהרר, מ"סקופ 80", ולכל מי שנסעו והביטו מחלון הרכבת בקו תל אביב – חיפה, אינם יכולים להירגע מן המראה שנשקף אליהם, כאשר זכו בסוף השבוע לראות להקה בת עשרות פלמינגו שהגיעו לחרוף בבריכות המלח של עתלית. הייתה זו להקה של (פלמינגואים) שמשכה אליה; צפרים, מטיילים וסתם סקרנים. המצלמה של הצלם אלהרר, עבדה שעות נוספות, בכיף.

פלמינגו, Phoenicopterus rubber, תפוצתו היא בכול העולם פרט לאוסטרליה ואנטארקטיקה. בארץ הוא חולף, חורף ומקייץ (ללא קינון) נדיר, ניתן לראותו בעיקר בעיר אילת ובבריכות המלח של הישוב עתלית.

הפלמינגו, היא ציפור גדולה, גבוהה ומיוחדת במראה. עוף מים, שצווארו ורגליו ארוכים, צבעו לבן-ורוד והוא בעל מקור עבה, הכפוף במרכזו כלפי מטה.

הזכר והנקבה דומים בחזותם, מלבד הבדל קטן בגודל גופם. בצווארם הארוך 19 חוליות ובכנפיהם 12 אברות. הם חברותיים ומתקבצים ללהקות ענק.

אורח התזונה של הפלמינגו מיוחד במינו. הוא מניח את מקורו (הכפוף כלפי מטה) כך שקצהו יפנה אל גופו, ואז תנועה של הלשון בין שני חלקי המקור המשוננים מביאה לסינון חלקי המזון מתוך המים.

הפלמינגו נמצא על פי רוב באגמים מלוחים או במלחות, וניזון בעיקר מסרטנים ירודים. אוכלוסיות מין זה הצטמצמו מאוד באזורנו במאה השנים האחרונות, זאת בגין ציד של העופות הבוגרים ואיסוף של ביצים מאתרי הקינון.

הצילום, באדיבות: יצחק אלהרר מ-"סקופ 80".